Pagine

Thursday, June 21, 2012

Happy first day of summer!



It's been so crazy hot lately, but I'm not complaining! I love summer, I love going out at night and not having to worry about taking a scarf or a sweater with me...
Anywhoooo, on to the knitting content, I have, as per usual, about a hundred different projects going on at the same time...I guess I'm never ever gonna be a monogamous knitter, that's just not me. One of them is a summer project involving a lovely leaf lace pattern I found on an old booklet, and I love the effect! It's definitely not one of those lace patterns you can memorise and work on without thinking much, I have to constantly look down at my pattern notes, but I think the result is well worth it. Also, this is a project I had thought up years ago, I actually had written up the whole pattern and then just abbandoned it (I have to flip back through pages and pages in my knitting notebook of other things I made in the meantime) and I just recently picked it up. Even though it is not a simple lace pattern the project is actually turning out to be a pretty fast knit, can't wait to get it done!

Ultimamente fa caldissimo, ma non mi lamento! Amo l'estate, una delle mie cose preferite è uscire la sera senza doversi preoccupare di maglie o sciarpe....
Cooooomunque, parlando di lavoro a maglia...
Come al solito sto lavorando a mille cose diverse contemporaneamente...decisamente NON sono monogama coi miei progetti a maglia, non ce la posso fare a fare una cosa sola per volta.
Uno dei progetti ai quali sto lavorando è per un capo estivo per il quale sto usando un punto traforato con un motivo a foglie che ho trovato su una vecchia rivista. Non è semplicissimo come punto, non è di quelli che riesci a memorizzare e poi lavorarci senza pensarci troppo, devo continuamente controllare lo schemino, però il risultato mi piace molto. L'idea per questo progetto mi era venuta anni fa, mi ero anche scritta tutto il modello, copiato lo schemino per il punto a foglie ecc.... e poi ho abbandonato il tutto (per leggerlo devo tornare indietro nel mio quaderno di pagine e pagine di cose che ho fatto nel frattempo) per poi riprenderlo solo ora. Nonostante il punto non sia dei più semplici, è abbastanza veloce (perchè molto arioso), per una volta mi sembra di avanzare abbastanza rapidamente, non vedo l'ora di finire il progetto!

No comments:

Post a Comment