Pagine

Wednesday, June 11, 2014

Fascinating

A while back I found the time to go visit this exhibition at the Rivoli castle outside Turin and really enjoyed it. I knew nothing about Jan Dibbets and I was absolutely fascinated by the exhibition, which is cleverly organized and where a really well written leaflet helps you understand the work of the artist and gives you a better insight into his process and his ideas. I loved how he uses photography, which is generally seen as a way of reproducing reality, to create abstract works of art and optical illusions with careful calculations involved. My boyfriend, who usually is a little skeptical in front of contemporary art, kept saying: "This guy is completely crazy. He is a genius. I love this...".
I really suggest going, the exhibition is on until the 29th of June, and the castle is always worth a trip (see pictures below).

Un po' di tempo fa sono riuscita ad andare a vedere questa mostra al castello di Rivoli e mi è piaciuta moltissimo. Non avevo mai sentito parlare di Jan Dibbets prima d'ora e ho trovato che la mostra fosse molto affascinante, ben organizzata e accompagnata da spiegazioni molto ben scritte che permettono di capire il lavoro dell'artista e comprendere meglio le sue idee e il suo procedimento. Ho trovato molto interessante il modo in cui usa la fotografia, in genere vista come un mezzo per riprodurre fedelmente la realtà, per creare opere astratte e illusioni ottiche grazie ad attenti calcoli geometrici. Il mio ragazzo, in genere un po' scettico di fronte all'arte contemporanea, continuava a dire: "Questo è matto come un cavallo. È un genio. Tutto ciò è fantastico...".
La consiglio vivamente, dura fino al 29 giugno, e il castello vale sempre una visita (vedi foto sotto).



Images via.





No comments:

Post a Comment