Pagine

Wednesday, February 29, 2012

Last London pics...

Here are some other pictures from London. I don't think I had ever been to Camden before this trip so it was interesting to go see what it was like...even though it is very touristy and most of the things sold are made in China (including the two sweaters I bought, hehe), it is still very fascinating and I saw a few really good vintage stores. Also, the Camden Lock Market is in a beautiful building!

Ecco le ultime foto di Londra. Non penso di essere mai stata a Camden prima di questo viaggio quindi è stato motlo interessante andare a vedere com'era. Anche se è molto turistico e la maggior parte delle cose vendute è fatta in Cina (comprese le due maglie che mi son comprata, hehe) ha comunque un fascino particolare e ho visto un paio di negozi vintage molto belli. Inoltre l'edificio nel quale si trova il Camden Lock Market è stupendo...e anche la diga (o chiusa, boh) che si trova lì fuori...
















The Tate museum was quite a highlight for me too. We kind of had to see it in a hurry cause we had a train to catch for the airport, but it was still worth it (and admission is free!). I loved seeing all the little school children in preppy uniforms lying on the floor and drawing the paintings or statues. I even heard one ask the teacher: "can I draw it in 3D?", ha, that was cute.

Anche il Tate è stato una figata da vedere, nonostante fossimo un po' di corsa perchè dovevamo prendere un treno per l'aereoporto. E l'ingresso è gratis! Era bellissimo vedere i bimbetti delle scuole vestiti con le loro uniformi fighette, sdraiati per terra a disegnare le opere d'arte. Uno ha pure chiesto all'insegnante se poteva disegnare una delle statue in 3D, tenero!

No comments:

Post a Comment