Pagine

Thursday, May 16, 2013

Knitting the unusual...

I've always liked the idea of knitting things that usually don't come in the form of knitted items. I've always found it sort of like an interesting challenge...how can I knit something that usually isn't made out of yarn but out of fabric? It's the reason why I love knit blazers and jackets and coats and pencil skirts...of course knit jackets and coats exist, but usually when I think about a coat I think of a thick wooly fabric, knit versions are sort of more unexpected, and the same thing goes with skirts and dresses.
This is one of the reasons why I love the Cheeky top in Kim Hargreaves latest book "Spirit", l've seen a bilion peplum tops like this in stores...but never in the form of a knit top! They were always made out of silk or polyester fabrics...I love the idea of knitting a top like this! I think I could knit my whole wardrobe if I had the time...except pants, that I will never make, handknit pants, noooo way, hate those...
The Spirit book is awesome by the way, so many beautiful patterns, it's true that the patterns in her books kind of all look the same, but I just love their style so that's not much of a problem for me!

Mi è sempre piaciuta l'idea di realizzare a maglia capi che in genere sono fatti in tessuto. La vedo come una sorta di sfida interessante...come faccio a creare con ferri e lana (o cotone) un capo che in genere è fatto con due metri di stoffa? È il motivo per cui mi piacciono moltissimo i blazer, le giacche, i cappotti e le gonne fatte a maglia...certo che esistono, (le hanno già inventate!), ma in genere quando uno pensa ad  un cappotto se lo immagina realizzato in un caldo panno di lana più che ai ferri....
Questo è il motivo per cui mi piace moltissimo il top Cheeky del nuovo libro di Kim Hargreaves...ne ho visto moltissimi di top fatti così nei negozi, ma mai in maglia! Erano tutti di seta o in poliestere e mi piace moltissimo l'idea di realizzarne uno in cotone a maglia, non ci avrei mai pensato! Potessi mi farei a maglia tutto il guardaroba penso...tranne i pantaloni, ecco quelli no, per carità.
Tutto il libro è bellissimo comunque...sarà anche vero che i suoi modelli sono un po' sempre uguali, ma mi piace talmente lo stile che penso non mi stuferò mai! 

Image via.